reklama

wtorek, 15 grudnia 2015

Bitki wieprzowe po mojemu

W moim domu rodzinnym bitki wieprzowe nigdy nie były robione, czasami bitki wołowe, ale bardzo rzadko. Moja mama wolała wołowinę przeznaczyć na rolady, albo na dziką pieczeń. Ja z kolei często robiłam bitki jeszcze, gdy dzieci mieszkały z nami i to najczęściej również z wołowiny. Jednak od jakiegoś już czasu robię bitki wieprzowe, a to za sprawa mojego męża, który rzucił kiedyś hasłem, a "może zamiast kotletów zrobiłaś by bitki" i tak się stało. Spróbowałam ze schabu i wyszły pysznie. Robiłam również z mięsa od szynki i tez dobre. Dlatego teraz nie raz zamiast schabowych panierowanych robię bitki duszone z cebulą, które są naprawdę godne polecenia.

Składniki:
4 kotlety schabowe
musztarda
mąka
sól i pieprz
2 łyżki margaryny
1 duża cebula

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie rozbić i złożyć na pół, a następnie uformować owalne bitki. Każdą bitkę posolić i popieprzyć, a następnie z obu stron posmarować musztardą. Tak przygotowane bitki obtoczyć w mące i obsmażyć na gorącym tłuszczu z obydwu stron. Całość zalać wodą i dusić pod przykryciem do miękkości. W międzyczasie obrać cebulę i pokroić w piórka, a następnie dodać do mięsa. Bitki są gotowe jeżeli mięso i cebula jest miękka. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz