reklama

poniedziałek, 16 listopada 2015

Kluski śląskie z jajecznicą


Potrawę tą znam odkąd poznałam mojego męża, bo to w jego domu rodzinnym była ona przygotowywana przez jego mamę, a moja teściową. Zazwyczaj była ona robiona, gdy zostawały kluski z poprzedniego dnia. Ja wprowadziłam ja na stałe do naszego menu zaraz po zamążpójściu. Jest to danie, które lubią wszyscy w naszej rodzinie, zwłaszcza dzieciom zasmakowała do tego stopnia, że teraz przygotowują ją w swoich domach. Obecnie gdy jesteśmy z mężem tylko sami, robiąc kluski śląskie nie raz przygotowuję specjalnie więcej, by je później zamrozić i w razie braku pomysłu na szybki obiad wykorzystuję je do przygotowania tej pysznej i pożywnej potrawy.

Składniki na dwie osoby:
słonina stopiona do polania klusek
8 jaj
szczypiorek lub zielona cebulka
łyżka masła
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Ugotować kluski śląskie, a następnie wyłożyć na płaski talerz i polać stopioną słoninką. W międzyczasie zrobić jajecznicę z 8 jaj z dodatkiem szczypiorku, czy zielonej cebulki. Wyłożyć na talerz obok klusek i gotowe. Prawda, że szybki obiadek, a jaki smaczny! Smacznego.

3 komentarze:

  1. no,sory,ale to nie wygląda ,jak bitka....

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli interesują Cię bitki, to znajdziesz je w potrawach mięsnych

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa koncepcja obiadowa :)

    OdpowiedzUsuń