reklama

poniedziałek, 12 października 2015

Zupa z botwinki

Ostatnio bardzo się zdziwiłam, kiedy mąż będąc na zakupach przywiózł mi botwinkę. Myślałam, że już koniec tego sezonowego warzywa, a tu taka niespodzianka. Zupa ta od dawna stała się jedną z naszych ulubionych zup, chociaż w dzieciństwie wcale nie była nam znana. Pamiętam dobrze, kiedy siostra przyniosła ten przepis od razu stwierdziłam, że to nie dla mnie, ale kiedy ją ugotowała, zaprawiła śmietanką i dodała jajka na jej widok, aż poleciała mi ślinka. Skosztowałam i okazało się, że ta zupa jest przepyszna. Jednak potem nie wiem jak to się stało, ale o niej zapomniałam, do czasu, kiedy młodsza córka miała okazję skosztować ją u sąsiadów i spytała mnie dlaczego ja takiej nie gotuję?
Zrobiło mi się głupio, że zapomniałam o tak lubianej przeze mnie zupie i, że nasze dzieci nie miały okazji pokosztować tej zupy zrobionej przeze mnie. Gdy pierwszy raz ugotowałam ją dla mojej rodziny, zupa ta spotkała się z dużym uznaniem, aż mnie to zdziwiło, bo dzieci nasze nie przepadała za zielskiem jak nazywały szpinak, czy liści z kalarepy. Od tego czasu zupa znalazła się w naszym jadłospisie na stałe i gdy tylko rozpoczyna się sezon na botwinkę jest ona częstym gościem na naszym stole.

Składniki:
2 pęczki botwinki z buraczkami
4 skrzydełka z kurczaka
5 -6 średnich ziemniaków
3 jajka ugotowane na twardo
pęczek koperku
3 łyżki koncentratu barszczu
łyżka octu
łyżka mąki
1,5 l  wody
3 łyżki gęstej śmietany
sól, pieprz i przyprawa do zup magi do smaku

Sposób przygotowania:
Ugotować wywar ze skrzydełek. Ziemniaki i buraczki obrać, pokroić w kostkę i wrzucić do wywaru. Botwinkę dobrze wypłukać, pokroić i dorzucić do ziemniaków. Gotować do miękkości buraków. Zaprawić koncentratem barszczu. Dodać ocet dla zachowania ładnego koloru. W słoiczku zmieszać wodę z mąką, a następnie wlać do zupy cały czas mieszając. W tym samym słoiczku rozrobić śmietanę z paroma łyżkami gorącej zupy, a następnie zawartość słoiczka wlać do zupy. Ugotowane jajka obrać i pokroić w kosteczkę, a koperek drobno posiekać. Dodać do zupy. Przyprawić solą, pieprzem i przyprawą do zup magi. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz