reklama

sobota, 10 października 2015

Torcik czekoladowo - wiśniowy


Ostatnio byłam z mężem na urodzinach mojej koleżanki Eli i jadłam tam przepyszny tort czekoladowy, który kupiła jej córka. Delektując się tym tortem pomyślałam, że jeszcze pyszniejszy był by, gdyby dodano do niego wiśnie. Dlatego ostatnie dni ciągle myśląc o tym torcie, postanowiłam wreszcie go dzisiaj upiec. Jednak będzie w nieco innej wersji, bowiem chcę wykorzystać w końcu wiśnie, które zostały mi po zrobieniu nalewki. Tak więc powstanie tort mocno czekoladowy, nasączony wiśniówka własnej roboty, z dodatkiem wiśni.
Przepisu nie dostałam, bo jak już wspomniałam tort był kupiony w sklepie, dlatego muszę sama kombinować. Muszę przyznać, że tort udał się doskonale, a smak na długo zostanie w naszej pamięci. Oto przepis na ten smakołyk tylko dla dorosłych.


Składniki na biszkopt kakaowy:
4 jajka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki maki
1/4 szklanki kakao
łyżeczka proszku do pieczenia
3,5 łyżki oleju
szczypta soli

Sposób przygotowania biszkoptu:
Ubić białka z solą, dodać cukier i ubić na sztywno, na koniec dodać żółtka, olej i miksować do połączenia składników. Mąkę przesiać z kakao i proszkiem do pieczenia i dodać do jajek, delikatnie wymieszać. Dno tortownicy wyłożyć papierem i wylać ciasto. Piec około 30min. w temp. 180 st. C do suchego patyczka. Po upieczeniu ostudzić w formie. Następnie przekroić na dwie warstwy.

Składniki na masę czekoladową:

5 żółtek
cukier waniliowy
3 łyżki mąki pszennej
budyń waniliowy
1/2 l mleka
3/4 szklanki cukru
220 g masła
100 g czekolady mlecznej
50 g czekolady gorzkiej
2,5 łyżki kakao
dodatkowo
likier wiśniowy
dżem wiśniowy
wiśnie z nalewki

Sposób przygotowania masy czekoladowej:
Do mleka dodać cukier, budyń w proszku, mąkę i cukier waniliowy, dokładnie wymieszać. Następnie dodać żółtka i dokładnie wymieszać do otrzymania gładkiej konsystencji. Podgrzać ciągle mieszając do zagotowania i zgęstnienia masy. Odstawić do całkowitego ostudzenia.
Łyżkę masła rozpuścić z połamaną czekoladą , ostudzić do momentu, gdy czekoladą całkowicie ostygnie jednak nadal pozostanie płynna.
Masło ucierać na puszystą masę, a następnie po trochę dodawać budyń. Powoli, ciągle ubijając dodać czekoladę, wsypać kakao i mieszać do otrzymania gładkiej konsystencji.

Dolną część biszkoptu posmarować dżemem, a następnie masą czekoladową. Na masie ułożyć wiśnie. Przykryć górną warstwą biszkoptu, która można nasączyć nalewką wiśniową. Nałożyć resztę kremu i udekorować według własnego pomysłu. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz