reklama

piątek, 9 października 2015

Śledź w smietanie na szybko


Dzisiaj piątek dla większości tradycyjnie bezmięsny, dlatego chciałam podać przepis na smaczny i szybki obiadek. W moim domu rodzinnym często był robiony taki obiad, z tą jednak różnicą, że mama kupowała już dzień wcześniej śledzie solone (w czasach mojego dzieciństwa nie było w sprzedaży filetów śledziowych), które sama filetowała, moczyła, a następnie przygotowywała sos śmietanowy. Jednak nie mam pojęcia jak go robiła, przypominam sobie tylko, że śledzie musiały być z mleczem, który był wykorzystany do sporządzenia tego sosu. Ja wykombinowałam, że takie śledzie można śmiało zrobić w szybki sposób z filetów śledziowych marynowanych.
I tak robię, tylko na święta przygotowuję śledzie w śmietanie z matiasów solonych z prawdziwego zdarzenia o czym będę pisała w przedświątecznych postach.

Składniki:
słoik filetów śledziowych marynowanych
1/2 l gęstej śmietany 18%
sól, pieprz i odrobinę cukru do smaku
8 ziemniaków ugotowanych w mundurkach

Sposób przygotowania:
Filety odsączyć z zalewy i pokroić na mniejsze kawałki. Do śmietany wlać tyle marynaty ze śledzi, aby w śmietanie wyczuwany był smak tej marynaty. Dodać sól, pieprz i cukier do smaku. Wszystko razem dokładnie wymieszać i podać z ziemniakami ugotowanymi w mundurkach. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz