reklama

czwartek, 1 października 2015

Ryż zapiekany z jabłkami inaczej

Ja znałam tylko ryż gotowany na mleku podawany z cukrem i cynamonem, za którym zresztą nie przepadałam. Z tego co opowiadali mi rodzice to w ogóle byłam niejadkiem. Mleka nie piłam wcale, za to sery lubiłam wszystkie, nawet te najbardziej śmierdzące sery domowe z kminkiem. Wracając jednak do ryżu zapiekanego muszę przyznać, że tez go nie robiłam, bo nie przepadałam za tego rodzaju zapiekankami.
Jednak przyznać się muszę, że nawet nigdy przedtem nie kosztowałam tej potrawy, a od razu ją odrzuciłam. Dopiero rok temu przekonałam się do niej, a to za namową syna, który zaproponował mężowi i mnie obiad, podczas naszych odwiedzin. Synowa zrobiła wówczas ryż zapiekany z jabłkiem i chcąc nie chcąc musiałam w końcu skosztować to danie. I o dziwo tak mi zasmakowało, że teraz sama robię ryż zapiekany modyfikując go co nie co. Ostatnio rozmawiając z koleżanką podsunęła mi jeszcze inny sposób robienia tej zapiekanki, która natychmiast wypróbowałam. Ostatnio doszłam do jednego wniosku, chyba na starość smaki mi się zmieniają i po dawnym niejadku nie ma nawet śladu.

Składniki:
2 szklanki mleka
1/2 szklanki ryżu
szczypta soli
1/2 kg jabłek
łyżka cynamonu
3/4 szklanki cukru
3 jajka
50 g masła
50 g rodzynek
cukier waniliowy

Sposób przygotowania:
Zagotować mleko ze szczyptą soli, wsypać ryż i na małym ogniu gotować około 15 min, co jakiś czas mieszając. Odstawić przykryty garnek do wystygnięcia. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wymieszać z cynamonem i połową cukru. Jajka rozbić i oddzielić żółtka od białek. Żółtka zmiksować dokładnie z masłem i resztą cukru i wymieszać z ryżem. Następnie ubić białka z cukrem waniliowym na sztywno i delikatnie wymieszać również z ryżem. Foremkę 25 x 40 wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą. Połowa ryżu rozłożyć na dnie foremki, na to nałożyć warstwę jabłek, posypać sparzonymi rodzynkami. Przykryć pozostałym ryżem. Włożyć do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i zapiekać około 40 minut do uzyskania złotej powierzchni ryżu. Można jeść zarówno na ciepło jak i na zimno. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz