reklama

wtorek, 13 października 2015

Pasztet z cukinii i pieczarek


Ostatnio miałam okazję skosztować pysznego pasztetu pieczonego. Byłam zachwycona jego smakiem, ale jedząc go nie miałam pojęcia, że zrobiony jest z cukinii. Poprosiłam znajomą o przepis, a, że zostały mi jeszcze ostatnie cukinie z naszego ogródka postanowiłam też zrobić taki pasztet i o dziwo wyszedł znakomity.




Składniki:
1,5 szklanki odciśniętej i potarkowanej na dużych oczkach cukinii
1/2 szklanki bułki tartej
100g startego sera żółtego
2 łyżki oleju
1/2 małej cebuli drobno pokrojonej
150 g pieczarek pokrojonych i podduszonych na maśle
2 żółtka
2 białka ubite na pianę
1 łyżeczka przyprawy kucharek
1 łyżeczka majeranku
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę łyżka posiekanej zielonej cebulki
pieprz i sól do smaku

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki oprócz białek dokładnie wymieszać, a następnie wymieszać delikatnie z ubitymi na sztywna masę białkami. Keksówkę wysmarować masłem i obsypać tarta bułką. Nałożyć przygotowaną masę i piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 1 godziny, aż do zezłocenia powierzchni. Upieczony pasztet wyjąć z pieca i odstawić do ostygnięcia. Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz