reklama

czwartek, 8 października 2015

Grochówka

Grochówka to bardzo pożywna zupa, którą gotowało się przeważnie porą zimową. Przeznaczona była kiedyś dla ciężko pracujących osób. Dzisiaj ta sycąca i bardzo aromatyczna zupa gotowana jest prawie w każdym domu. Nie pamiętam jaką grochówkę gotowała moja mama, ale pamiętam, że taka zupa w jej menu była i bardzo mi smakowała, skoro sama ją gotuję. Moją grochówkę robię po swojemu, na wyczucie, bo jadłam różne , nawet z zielonego grochu i wiem, że najważniejszymi składnikami oprócz grochu muszą być: boczek, ziemniaki i kiełbasa najlepiej mocniej wędzona.
Słyszałam, że do grochówki można dodać jeszcze inne gatunki mięs, ale ja tego nie stosuję, bo grochówka to nie bigos. Chociaż za oknem nie mamy jeszcze zimy, to taką zupę z chęcią zjemy, żeby nabrać sił potrzebnych do porządkowania ogródka przed nadchodzącą zimą.

Składniki:
1/2 kg grochu łuskanego
30 dkg boczku wędzonego
2 szt. kiełbasy cienkiej wędzonej
5 ziemniaków
1 pietruszka
1 marchewka
majeranek
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Groch zamoczyć w gorącej wodzie na godzinę. Boczek ugotować w osolonej wodzie do miękkości. Boczek wyjąc i pokroić. Do wywaru z boczku wędzonego wrzucić groch i gotować do miękkości. Następnie obrać pietruszkę, marchewkę i potrzeć na tarce o dużych oczkach. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Warzywa wrzucić do grochu i gotować do miękkości. Kiełbasę pokroić w kostkę i dorzucić do całości. Doprawić solą, pieprzem i wsypać sporą ilość majeranku. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz