reklama

środa, 21 października 2015

Barszcz czerwony czysty


Jak już wspominałam wcześniej, buraki nie były mi znane we wczesnym dzieciństwie, a co dopiero barszcz. Ten rodzaj barszczu dopiero ja wprowadziłam do naszej kuchni przy okazji wprowadzenia do menu krokietów. Zarówno przepis na krokiety jak i na barszcz dostałam od znajomej, u których byliśmy na sylwestra o czym już pisałam w poście o krokietach. Wprawdzie miałam okazję pić barszczyk u teściów, który był podawany do kolacji prawie na każdej imprezie rodzinnej, ale to już inna bajka.

Składniki
2 kg buraki ćwikłowe lub 1/2 zakwasu buraczanego
1,5 l rosołu (ja zawsze mam mrożony)
3 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku
5 ziarenek ziela angielskiego
3 liście laurowe
łyżeczka majeranku
ocet do smaku

Sposób przygotowania:
Buraki myjemy, obieramy, kroimy na ćwiartki. Tak przygotowane buraki wrzucamy do garnka, zalewamy wodą, gotujemy 45 minut od momentu zagotowania.
Jeszcze w trakcie gotowania dodajemy przyprawy. Po 45 minutach dodajemy ząbki czosnku, całość gotujemy jeszcze 15 minut. Po tym czasie wywar buraczany przecedzamy i łączymy z rosołem, doprawiamy octem. Całość doprowadzamy do wrzenia, przyprawiamy solą i pieprzem.
Jeśli używam zakwasu, to dodaje go do rosołu i gotuje z wszystkimi przyprawami. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz