reklama

sobota, 24 października 2015

Babka cytrynowa

Jak już wspominałam na którymś z postów mojego bloga, moja mama często piekła. Były to nie tylko ciasta kremowe, czy drożdżowe, ale często również najzwyklejsze babki. Gdy nie mam pomysłu i czasu na jakieś bardziej wyrafinowane ciasto też robię babkę. Dlatego mając nie raz ochotę na coś słodkiego do popołudniowej kawki robię taką szybką babkę. Ten przepis dostałam akurat od mojej młodszej córki, która piecze tylko od wielkiego dzwonu, a mimo to jej wypieki są zawsze udane i smaczne.


Składniki:
4 jajka
500 g maki pszennej
1,5 szkl. cukru
1/2 szkl.mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
250g masła miękkiego
skórka otarta z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:
Masło utrzeć z cukrem i żółtkami, a następnie dodać przesiana mąkę, proszek do pieczenia i mleko. Dokładnie całość wymieszać. Dodać skórkę otartą z cytryny i sok cytrynowy. Białka z odrobiną soli ubić na sztywną pianę, a następnie delikatnie wymieszać z masą. Całość przełożyć do formy do babek i piec w temperaturze 200 stopni około 60 minut do suchego patyczka. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz