reklama

niedziela, 6 września 2015

Rolady wieprzowe według mojego pomysłu

W moim domu rodzinnym nigdy nie były robione wieprzowe rolady, królowały tylko i wyłącznie wołowe. Zaś w domu mojego męża rolady wieprzowe, z racji tego, że teściowie hodowali swoje świnie i nie było potrzeby kupowania innego mięsa. I tak na każdej większej imprezie rodzinnej z obiadem, teściowa serwowała rolady wieprzowe, które bardzo mi zasmakowały. Wiadomo, że z rolad wołowych jest smaczniejszy sos, ale wieprzowa jest za to bardziej krucha. Obecnie kiedy wołowina taka droga, częściej robię rolady wieprzowe, a i dzieci kiedy przyjeżdżają na niedzielny obiad też już teraz wolą takie rolady.
Dzisiaj więc przepis na roladę według mojego pomysłu, ale zaserwowana jako typowy śląski obiad, czyli kluski z dziurką robione przez mojego męża, modra kapusta, rolada i dużo pysznego sosiku.

Składniki dla trzech osób:

3 rozbite płaty mięsa wieprzowego od szynki
15 dkg boczku wędzonego
15 dkg dobrej, wędzonej metki 
1 cebula
musztarda
sól i pieprz
2 łyżki margaryny mlecznej
Sposób przygotowania:
Boczek wędzony i cebulę pokroić w kostkę. Rozbite płaty mięsa posolić, popieprzyć i posmarować musztardą. Następnie nałożyć cebulę, boczek i po kawałku metki , zawinąć. Obwiązać nitka, która po upieczeniu ściągnąć. W brytfance rozpuścić margarynę i na gorącą włożyć rolady. Obsmażyć z każdej strony na brązowo i zalać wodą. Dusić pod przykryciem, aż będą miękkie. Powstały z pieczenia sos zaprawić maka rozmieszana w małej ilości wody, aby powstał zawiesisty sos. Można dodać łyżkę gęstej śmietany jak kto lubi. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz