reklama

piątek, 25 września 2015

Pulpety

Pulpety, klopsiki to potrawy, które w moim domu rodzinnym nigdy nie były gotowane, tak samo jak w domu rodzinnym mojego męża, bowiem ich kuchnia i nasza była bardzo do siebie podobna. Pamiętam, że z mięsa mielonego robione były tylko krautrolady, karminadle i później gołąbki. Ja natomiast w mojej kuchni powoli wprowadzałam różne nowości takie jak miedzy innymi pulpety, czy klopsiki. Często też robiłam mielone z ryżem, ale o tym w innym poście. Nawet nie pamiętam skąd miałam  przepisy  na te potrawy. Często też robię jakieś potrawy ze słyszenia, gdy mam okazję uczestniczyć w rozmowie o jakiś pysznościach, potem przychodzę do domu i kombinuję.
Dlatego często wychodzą mi potrawy podobne, ale nie te same, o których słyszałam. Tyle o nowościach w mojej kuchni. Czas na przepis.

Składniki:
1/2 kg mięsa mielonego ja miałam z szynki wieprzowej
1 mała cebula
1mała bułka lub pół dużej zamoczonej w wodzie
1 jajko
pieprz, sól, przyprawa magi do smaku
2 l rosołu

Sposób przygotowania:
Do mielonego mięsa dodajemy drobno pokrojona cebulę, bułkę namoczoną i dobrze odciśniętą, jajko i dobrze doprawiamy na pikantnie, a następnie dokładnie wyrabiamy. Z mięsa formujemy zgrabne kulki wielkości orzecha, a następnie wrzucamy do gotującego sie rosołu. Podajemy z ryżem, makaronem lub kasza z dodatkiem sosu pomidorowego. Ja podałam z kasza gryczaną i sosem pomidorowym.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz