reklama

wtorek, 1 września 2015

Placki ziemniaczane z piekarnika

Razem z mężem bardzo lubimy placki ziemniaczane, jednak coraz częściej przeraza nas ilość tłuszczu w jakim są one smażone. Dlatego będąc kiedyś w towarzystwie, gdzie dużo mówiło się o dietach zainteresowała mnie rozmowa dwóch pań, które wspominały coś o plackach bez tłuszczu. Nie powiem, rozmowa zaintrygowała mnie do tego stopnia, że nie wytrzymałam i musiałam włączyć się do dyskusję. I tak stałam się posiadaczką nowego przepisu na placki z piekarnika. Rozmawiając później z mężem na ten temat, przypomniał mi o plackach, które robiła jego mama.
Były to placki pieczone na blasze pieca węglowego podawane ze swojskim pasztetem i herbatą z kwiatu czarnego bzu z mlekiem. Placki też były robione bez tłuszczu, czyli zdrowsze niż te smażone w oleju, ale bez tego dodatku w postaci pasztetu. Były pyszne i wtedy nikt nie myślał o tym. Dlatego dzisiaj postanowiłam, że będzie bardziej dietetycznie i zrobiłam wspomniane placki z piekarnika, które podałam z sosem jogurtowo-czosnkowym.

Składniki:
6-7 ziemniaków1 cebula
1 jajko
2 łyżki mąki pszennej
sól, pieprz ( inne przyprawy według uznania)

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obieram, dokładnie płuczę  i ucieram na tarce o dużych oczkach, cebulę zaś trę na tarce o małych oczkach. Dodaję jajko, mąkę, przyprawy i dokładnie mieszam. Blaszkę wykładam papierem do pieczenia. Łyżką nabieram ciasto i formuję nie za grube placuszki na blasze. Wkładam do piekarnika i piekę około dwadzieścia minut w temperaturze 200 stopni.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz