reklama

piątek, 18 września 2015

Kotlet z pieczarkami i serem zapiekany

Ja nigdy nie robiłam takich kotletów zapiekanych, aż do czasu kiedy pierwszy raz jadłam je na weselu córki. Bardzo mi smakował, ale jakoś zapomniałam o tak przyrządzonych schaboszczakach. Dopiero później dowiedziałam się, że to przysmak mojego zięcia i córka często go przyrządza. Dlatego tez będąc u nich w odwiedzinach miałam znowu okazje go jeść i od razy wpisałam sobie w mój kajecik przepis na jego wykonanie. Tak więc kotlet schabowy tak przyrządzany i u nas znalazł się na czołowym miejscu w naszym menu. W taki sposób serwowany doskonale urozmaica tak klasyczne i popularne danie i wcale nie trzeba go podawać z ziemniakami i kapustą.
Może być samodzielnym daniem podawanym tylko z pieczywem, jak my to robimy, to znaczy córka i ja.

 Składniki:
2 plastry schabu
jajko
3 łyżki oleju
3 łyżki wody
1 łyżeczka kucharka
pieprz
mąka i bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
15 dkg sera żółtego startego
20 dkg pieczarek
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Plastry schabu rozbić za pomocą tłuczka. Do małej miski wbić jajko, wlać olej, wodę i doprawić to Kucharkiem. Dokładnie wymieszać i włożyć do tej mieszanki jajecznej rozbite kotlety. Odstawić na pół godziny. Po tym czasie wyjąć i panierować w bułce tartej zmieszanej z mąką. Smażyć z obu stron na oleju. Pieczarki umyć, obrać oraz pokroić na małe plasterki, a następnie przesmażyć na łyżce masła. Na każdy kotlet nałożyć pieczarki, a następnie posypać je startym serem. Zapiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni do czasu rozpuszczenia sera. Podawać z pieczywem.

1 komentarz: