reklama

środa, 16 września 2015

Kluski z bułek

Klusek z bułek w dzieciństwie nigdy nie jadłam, za to mój mąż owszem. Jego mama, a moja teściowa robiła je dosyć często i serwowała na słodko, czyli posypane cukrem i polane masełkiem. I taką wersję właśnie miałam okazję jeść odwiedzając moich teściów. I mimo tego, że było to bardzo dawno temu. przepis zachował się i postanowiłam wykorzystać go do zrobienia klusek w innej wersji, bo ta słodka jakoś teraz nie bardzo mi odpowiada. W tym celu do klusek dodałam dodatkowo cebulę, pietruszkę i przyprawy. Mając do dyspozycji akurat pieczarki, postanowiłam je wykorzystać.
Wykombinowałam kluski z pieczarkami w śmietanie. Muszę przyznać, że to zupełnie nowy smak, który spotkał się z dużą aprobatą.

Składniki:
4 czerstwe bułki pszenne
1 cebula
ząbek czosnku
natka pietruszki
łyżka masła
szklanki mleka
2 jajka
łyżka tartej bułki
gałka muszkatołowa, sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Bułki kroimy w drobną kostkę i wrzucamy do miski.Wlewamy mleko do miski z bułką i odstawiamy na kilka minut. Następnie cebulę i czosnek obieramy i drobno siekamy. Natkę płuczemy i drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy cebulę i czosnek i podsmażamy, mieszając, aż się zeszklą. Dodajemy tak przygotowana cebulę, natkę, rozbełtane jajka do bułek. Gdyby ciasto było za rzadkie dodajemy bułkę tartą.Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką, wyrabiamy na jednolitą masę. W większym garnku zagotowujemy osoloną wodę. Ręce moczymy i z powstałego ciasta formujemy kluski w kształcie piłeczek, które wrzucamy do wrzącej wody, po wypłynięciu zmniejszamy ogień i gotujemy knedle przez 5-6 minut.
Gotowe knedle wyławiamy z wody łyżką cedzakową i podajemy z pieczarkami w śmietanie. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz