reklama

czwartek, 17 września 2015

Jajecznica z pomidorami

To bardzo proste danie, które uwielbiamy. Była znana mi już z dzieciństwa, natomiast mój mąż dopiero poznał ją u nas i bardzo ją polubił. Dlatego też co jakiś czas robię ją albo na śniadanie, albo na kolację. Gdy dzieci były jeszcze małe nigdy nie chciały jajecznicy na talerzyku, tylko musiałam robić kanapki z jajecznicą. Teraz gdy to nie raz wspominamy, zastanawiamy się dlaczego tak robiłam.
Na pewno nie z oszczędności, bo jajka swojskie mieliśmy od teściów, pomidory z własnej działki, a dodatkowo także od teściów, bo mieli ich zawsze cała masę, więc nie musiałam na nich oszczędzać. No nie wiem, tak po prostu było kiedyś, a teraz nasze dorosłe już sobie smażą sami właśnie jajecznicę z pomidorami, bo najbardziej ją lubią i z tego co wiem nadal okładają nią kanapki.

Składniki dla dwóch osób:
6 jaj
1/2 cebuli
2 duże pomidory obrane ze skórki (najlepsze malinówki)
łyżka masła
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Na patelni roztopić masło, a następnie wrzucić cebulę obraną i pokrojoną w kostkę. Dusić do zeszklenia. Pomidory obrane ze skórki pokroić w kostkę i dorzucić do cebuli. Razem chwilę dusić, uważać by pomidory się całkowicie nie rozgotowały. Do tak przygotowanej masy pomidorowo – cebulowej wbić jajka i zrobić jajecznicę. Posolić, popieprzyć do smaku i gotowe. Podaję z pieczywem posmarowanym masłem. Smacznego.

1 komentarz: