reklama

czwartek, 10 września 2015

Gulasz z piersi kurczaka na prędce wymyślony

Dzisiaj zmuszona byłam odmrozić zamrażalkę i co znalazłam, cały woreczek pięknie zamacerowanych piersi z kurczaka, które nie zostały wykorzystane na ostatnim grillu. A z racji tego, że nie miałam absolutnie pomysłu na obiad postanowiłam je wykorzystać do sporządzenia szybkiego gulaszu z tego co znajdowało się w lodówce. Muszę przyznać, że wyszedł pyszny gulasz. Czasami fajnie zrobić coś spontanicznego z tego co się akurat ma w lodówce, takie gotowanie zaczyna mi się podobać, a Wam moi drodzy czytelnicy?




Składniki:
3 piersi kurczaka
1 marchewka
pół cebuli
około 20 dkg pieczarek
1 czerwona papryka
sól i pieprz do smaku
Marynata
pół szklanki oleju
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka czosnku granulowanego
przyprawa do grilla
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty na całą noc. Następnego dnia na patelni rozgrzać olej i wrzucić wyjęte z marynaty mięso. Obsmażyć z każdej strony, a następnie wrzucić do garnka. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, pozostałe warzywa i pieczarki obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Tak przygotowane warzywa smażyć na pozostałym po smażeniu mięsa oleju, a następnie dorzucić do mięsa. Dolać wody i gotować na małym ogniu do miękkości. Ja podałam ten gulasz z ryżem i ogóreczkami od synowej, która dostała  od swojej babci (ogórki przepyszne, muszę poprosić o przepis, by w następnym roku takie zrobić, bo są przepyszne). Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz