reklama

poniedziałek, 21 września 2015

Gulasz z indyka z cukinią i papryką

Mięso indycze było mało popularne w moich dziecięcych latach, dlatego też nie przyrządzało się potraw z tego mięsa w moim rodzinnym domu. Pamiętam jeden jedyny raz, kiedy to mój tata przywiózł ze wsi od rodziny mięso indycze, to mama długo zastanawiała się jak je przyrządzić. W końcu upiekła to jako pieczeń. Nie pamiętam już czy to był udziec, piersi, czy inna część, ale pamiętam, że mama coś wspominała o rożnych smakach mięsa indyczego.Wyczytała gdzieś, że każdy element indyka ma nieco inny smak i tak miedzy innymi udziec przypomina smak cielęciny, a piersi smak kurczaka. Nigdy potem nie zastanawiałam się nad tym i nawet teraz nie wiem ile w tym prawdy.
Indyk tak naprawdę zagościł w naszym domu od czasu wyjazdów moich w odwiedziny do Niemiec, a było to w latach dziewięćdziesiątych. Tam spotkałam się z mięsem indyczym na co dzień. Robiono z niego rolady, kotlety, gulasze i inne potrawy, bo po pierwsze był dużo tańszy od innego mięsa, a po drugie o wiele zdrowszy, a moja zagraniczna rodzinna zaczęła się zdrowo odżywiać. I tak za każdym razem kiedy wracałam z odwiedzin wprowadzałam co jakiś czas jakąś nową potrawę z indyka, najczęściej były to gulasze z dodatkiem warzyw. Obecnie indyk często gości w naszej kuchni, bo chociaż w tej chwili do tanich nie należy, potrawy z niego są smakowite i o wiele zdrowsze. Jedną z potraw, które często robię jest gulasz z indyka z dodatkiem cukinii lub innych warzyw.


Składniki:
1/2 kg piersi z indyka
1 cebula
1 marchewka
1 papryka czerwona
1 papryka zielona
1 cukinia
2 pomidory (lub 2 łyżki koncentratu pomidorowego)
1/2 l bulionu może być z kostki, ja dodaję rosół, który mrożę
1 listek laurowy i 3 ziarenka ziela angielskiego
sól i pieprz do smaku
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Piersi umyć i pokroić jak na gulasz. Cebulę obrać i pokroić w piórka. Mięso wrzucić na rozgrzany olej i przesmażyć, a następnie wrzucić do garnka. Na pozostałym oleju przesmażyć cebulę i również wrzucić do garnka wraz z pozostałym ze smażenia olejem. Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić w kostkę, cukinię obrać, wydrążyć gniazda nasienne i również pokroić w kostkę, marchewkę obrać i pokroić w pół plasterki. Pomidory sparzyć, obraz ze skórki i pokroić w kostkę. Wszystkie warzywa dorzucić do mięsa zalać bulionem, wrzucić ziele i listek laurowy i gotować do miejskości mięsa i warzyw. Na koniec doprawić solą i pieprzem. Można podać z ryżem, makaronem. Ja tym razem podałam z kaszą gryczaną i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Polecam. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz