reklama

wtorek, 22 września 2015

Biszkoptowiec ananasowo-kokosowy

Na każde urodziny mojego męża piekłam zawsze wuzetkę i tak od kilkunastu lat. W końcu stwierdziłam, że goście pomyślą, że nic innego nie potrafię zrobić. Dlatego zdecydowałam, że tym razem będzie biszkoptowiec ananasowo – kokosowy. Jakież było zdziwienie, że nie ma wuzetki, ale to ciasto choć nie tak znane jak moja wuzetka, też zrobiło furorę.
Historia tego ciasta jest krótka, bowiem przepis dostałam dopiero dwa lata temu. Gdy byłam u córki w Niemczech, teściowej mojej córki, córce i mnie chciało się coś słodkiego, ale coś nowego nie tego co już znałyśmy. Więc Basieńka, bo tak ma na imię teściowa córki wymyśliła, aby upiec ciasto ananasowo-kokosowe. Nie mogła sama tego zrobić, bo pracowała, córka też nie, bo zajmowała się swoim nowo narodzonym synkiem, więc zostałam ja, bo nie miałam nic innego do roboty będąc u nich w gościnie. Ciasto upiekłam w formie tortu, bo taki przepis dostałam od córki Basi i było przepyszne. Dlatego też tym razem pomyślałam, by upiec je na blaszce, wtedy będzie bardziej podzielne. Tak jak pomyślałam tak też zrobiłam. Nie były wprawdzie trzy warstwy tak jak w torcie, ale też pyszne, a to chyba najważniejsze.


Składniki na biszkopt:
7 jajek
7 łyżek cukru
7łyżek mąki
łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania biszkoptu:
Białka oddzielić od żółtek i dokładnie ubić z cukrem na sztywna pianę, powoli dodawać żółtka cały czas ubijając. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sito i powoli dodawać do ciasta delikatnie mieszając drewnianą łyżką. Ciasto wylać na wyłożoną papierem blaszkę 40 x 40cm. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku do suchego patyczka.

Składniki na bezę kokosową
5 białek
1szk. cukru
200g wiórków kokosowych

Sposób przygotowania bezy:
Białka ubijamy na sztywną piane pod koniec dodajemy cukier, wiórki i mieszamy łyżką, Piec ok. 25 min  do nabrania koloru w nagrzanym piekarniku do 170 stopni.

Składniki na krem:
2 puszki ananasów
1/2 szk. cukru
1 budyń śmietankowy lub waniliowy
5 żółtek
250 g masła

Sposób przygotowanie kremu:
Na soku z ananasów ugotować budyń (1/2 l), część soku wlać do garnka dodać cukier i zagotować, do pozostałej dodać budyń, żółtka, wymieszać i tym zalać gotujący sok. Gdy budyń wystygnie zmiksować z masłem, ananasy pokroić w kostkę i dodać do kremu.

Biszkopt posmarować kremem i przykryć beza kokosową. Można udekorować polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz