reklama

środa, 19 sierpnia 2015

Tarta jabłkowa

Nigdy jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby zrobić tartę, bo tak naprawdę nie znałam tego rodzaju ciasta, ale gdy dowiedziałam się, że moja młodsza córka podczas mojej nieobecności upiekła tartę jabłkową i poczęstowała tatę, któremu bardzo to ciasto zasmakowało, postanowiłam, że i ja muszę w końcu ją zrobić. Oczywiście na początku poprosiłam córcię o przepis, kupiłam specjalna formę do tarty i zaczęło się. Ku zdziwieniu mojego męża (bo nie bardzo wierzył, że zabiorę się i za te współczesne ciasta, nie znane ani w moim rodzinnym domu, ani w jego)  robiłam tartę nie tylko z musem jabłkowym, ale i z innymi sezonowymi owocami.
Jednak najlepiej smakowała nam z musem jabłkowym, dlatego spieszę się podzielić tym przepisem z Wami.

Składniki:
2,5 szklanki mąki
200 g masła
0,5 szkl. cukru
cukier waniliowy
jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
mus jabłkowy

Sposób przygotowania:
Wszystkie podane składniki oprócz musu zagniatamy i wstawiamy do lodówki na 2 godziny.Po schłodzeniu 2/3 ciasta wałkujemy lub wylepiamy formę na tartę. Nakłuwamy tak wyłożone ciasto widelcem i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni do lekkiego podpieczenia. Wyjmujemy ciasto, nakładamy mus jabłkowy na ciasto, a na mus kruszonkę z pozostałego ciasta. Pieczemy ok. 40 minut w 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz