reklama

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Pyzy z mięsem

Gdy jadę do najstarszej córki mieszkającej w Niemczech, zawsze wiem co mnie tam czeka. Chociaż córka i zięć dobrze gotują, to za każdym razem mojego pobytu nie omija mnie robienie uwielbianych przez nich pyz z mięsem. W domu rzadko je robię, bo mięso z rosołu przeznaczone jest dla naszego pupila Cwaniaka, tak się wabi nasz kochany piesio, a najlepsze pyzy są właśnie z gotowanego mięsa. Zaś u córki większość mięsa z rosołu zostaje, dlatego je mrozi i czeka na mnie. Ale dzisiaj zbuntowałam się i cześć mięsa z wczorajszego rosołu przeznaczyłam na pyzy, bo od dawna mi już ślinka cieknie, a dla piesia i tak coś zostanie.

Ciasto
Składniki:
1,5 kg ziemniaków
4 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka ,mąki pszennej
1 jajko
sól
Farsz
Składniki:
300 – 400 dkg mięsa gotowanego z rosołu wołowego i drobiowego
1 cebula
łyżka oleju
sól, pieprz
parę łyżek rosołu

Do polania
tłuszcz ze skwarkami i cebulą

Sposób przygotowania ciasta:
 0,5 kg surowych ziemniaków trę na tarce i odstawiam na chwilę, następnie dokładnie odciskam sok. 1 kg ugotowanych ziemniaków przeciskam przez praskę, a następnie po ostygnięciu łączę z surowymi. Wbijam jajko, dodaję obie mąki, przyprawiam solą i wyrabiam ciasto.

Sposób przygotowania farszu:
Obraną cebulę kroję w kostkę, rumienię na rozgrzanym na patelni oleju. Mięso kroję na małe kawałki i mielę wraz z przesmażoną cebulą w maszynce do mięsa. Przekładam do miski, doprawiam - farsz powinien mieć wyrazisty smak. Jeśli wyjdzie zbyt suchy, dodaję odrobinę rosołu lub wody.

Z ciasta formuję wałek, a następnie kroję na kawałki. Każdy kawałek spłaszczam a na środek kładę przygotowany farsz. Zlepiam brzegi i formuje kulę. W większym garnku zagotowuję wodę z solą i wrzucam ulepione pyzy. Gotuję około 8 min po wypłynięciu. Podaję polane tłuszczem ze skwarkami i cebulką. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz