reklama

piątek, 28 sierpnia 2015

Prosta potrawka z parówek


 Potrawkę tą wymyśliłam dawno, dawno temu, kiedy wracając późno z pracy nie zdążyłam zrobić zakupów. Były to czasy, kiedy nie było supermarketów, nocnych sklepów, a placówki handlowe były czynne do godz 18 00. Więc wykorzystałam to co było w lodówce do sporządzenia gorącej kolacji. Miałam do dyspozycji grube parówki, cebulę, koncentrat pomidorowy, ale najważniejszą rzeczą był pomysł na coś co powinno smakować. Jakie było zdziwienie wtedy jeszcze tylko męża, gdy podałam mu ciepłą kolację. I tak stworzyłam od podstaw tą prostą potrawkę, którą polubiły później i nasze dzieci . To proste danie może być podawane zarówno na obiad jak i na kolację z pieczywem, podobnie jak podaje się fasolkę po bretońsku, czy bigos.
Składniki dla dwóch osób:
4 grube parówki
2 cebule
1,5 łyżki margaryny mlecznej
2 łyżki mąki
2 łyżki koncentratu pomidorowego
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Cebulę obrać i pokroić w kostkę, a następnie dusić na roztopionej margarynie. Do cebuli dodać obrane i pokrojone w kostkę parówki i dalej dusić, cały czas mieszając, żeby się cebula nie przypaliła. Można dodać odrobinę wody. Następnie oprószyć to dwoma łyżkami mąki. Dalej mieszając dolewać wody tyle, aby wytworzył się sos o takiej gęstości jak kto lubi. Dodać koncentrat pomidorowy, sól i pieprz. Potrawka powinna mieć lekko kwaskowaty smak. Smacznego

6 komentarzy:

  1. beznadziejna potrawa , za prosta bez wyrazu i smaku taka oborniana mamałyga

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa, czy Pani w ogóle ją ugotowała i kosztowała, bo ja ją wymyśliłam i dzieciom do dziś smakuje. Ale każdy może mieć swoje zdanie pod warunkiem jednak, jeżeli to próbował.

    OdpowiedzUsuń
  3. To widocznie potrawa Ci nie wyszła .. Bo ja zrobiłam i pyyyycha .. Wiecej przepisów prosze :)

    OdpowiedzUsuń