reklama

poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Fasolka szparagowa z marchewką i śmietaną


W naszym sklepie dzisiaj zauważyłam piękna świeżą fasolkę szparagową (nasza w ogródku niestety się już skończyła) i nie mogłam się jej oprzeć, więc ja kupiłam, by zrobić te wyśmienite danie.
Ta wersja fasolki jest bardzo lubianym daniem nie tylko męża i moich dzieci, ale również znajomych, którzy mieli okazję ją pokosztować. Można ją podawać zarówno jako dodatek do obiadu, jak i na kolację z chlebem, tak jak my to lubimy. Już nie pamiętam, kiedy pierwszy raz ja zrobiłam i od kogo dostałam przepis, ale wydaje mi się, że od sąsiada kucharza z zawodu, który mieszkał w naszym poprzednim miejscu zamieszkania. Było to już dosyć dawno, dlatego szczegółów nie pamiętam, ale na szczęście  przepis się zachował.

Składniki dla 3 osoby:
0,5 fasolki szparagowej żółtej
2 średnie marchewki
1 mała cebula
łyżka mąki
trochę oleju do zeszklenia cebulki
2 – 3 łyżki śmietany kwaśnej
sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:
Fasolkę obrać z włókien jeżeli takie ma, pokroić na mniejsze kawałki i dokładnie wypłukać. Marchewkę obrać, wypłukać i pokroić na pół krążki. Wrzucić do garnka zalać wodą, dodać pół łyżki soli i gotować, aby była al dente. Następnie fasolkę z marchewką odcedzić. W większym garnku zeszklić na oleju cebulę obraną i pokrojoną, dodać odcedzoną fasolkę z marchewką i mieszając podgrzać ją. Obsypać maka, wymieszać i na koniec dodać śmietanę. Całość jeszcze raz na małym ogniu wymieszać, a następnie doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz